close
تبلیغات در اینترنت
خرید هاست
روانشناسی
روانشناسی
ایام شهادت امام علی اولین شهید محراب و لیالی قدر بر عموم مسلمانان تسلیت باد
درباره ما
درمسیر روشن
این سایت می کوشد تا در باره اقتصاد مقاومتی و راهکاری تحقق این حماسه بزرگ مطالب را در اختیار خوانندگان قرار دهد و از طرفی قصد دارد تا بتواند اطلاعاتی مفید در زمینه های علمی و آموزشی و روانشناسی و یاد اوری حماسه های بزرگ رزمندگان را در قالب مطالب و کلیپ ها یی به نسل اینده و جوانان و نو جوانان معرفی کند منتطر نطرات سازنده شما در مورد این مطالب ما را یاری کنید با تشکر
ابزار زمان

ساعت فلش مذهبی
زیارت و دعا


دعای فرج
زیارت عاشورا
دعای عظم البلا
حدیث
یادگاران عاشق
کلیپ منتخب
دل نوشت


اوقات شرعی
لو گوی سایت ما
یادگاران عشق






کارنامه های عملیات ها
جنگ دفاع مقدس
مناسبت ها

در مسیر روشن

در مسیر روشن

آهنگ مناسبتی
عکس مناسبتی

در مسیر روشن

قرآن آنلاین
قرآن آنلاین
آب و هوا
شعار سال 1397


در مسیر روشن

ورود اعضای سایت
نام کاربری :
رمز عبور :

آمار سایت
» آمار کاربران
» افراد آنلاین : 1
» اعضای آنلاین : 0
» تعداد اعضا : 0

» عضو شوید
» ارسال کلمه عبور


» آمار مطالب
» کل مطالب : 457
» کل نظرات : 54

» آمار بازدید
» بازدید امروز : 70 نفر
» باردید دیروز : 13 نفر
» ورودی امروز گوگل : 0
» ورودی گوگل دیروز : 0
» بازدید هفته : 193 نفر
» بازدید ماه : 922 نفر
» بازدید سال : 2,096 نفر
» بازدید کلی : 19,029 نفر
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
لبیک یا خامنه ای
آهنگ هفته




مطالب اخیر وبگاه

مردم و مسئولان از خود شروع کنند  ، نه چون فلان پست را دارند از پست خود استفاده کنند  ، که آنها خود از همه منکرات  مرا هستند  . خیر همه انسان ها دارای عادات و کار هایی هستند که منکر نامیده می شود ، پس از خود شروع کنند  و به آن عمل کنند تا در بقیه آحاد مردم تاثیر پذیر باشد . نه اینکه خود رواج دهند  بعد بخواهند با آن مبارزه کنند .



تعداد بازديد : 16
نویسنده مسعود در پنجشنبه 29 تير 1396 | نظرات()

اگر فرزند شما به شما بگوید که کسی در مدرسه او را آزار می دهد، کتک می زند، تهدید می کند، یا گروهی از بچه ها برای او اسم گذاشته اند و مسخره اش می کنند! چه می کنید؟ ممکن است فکر کنید که این هم بخشی از روند رشد کودک است و باید این مراحل را پشت سر بگذارد.
 
اگر فرزند شما به شما بگوید که کسی در مدرسه او را آزار می دهد، کتک می زند، تهدید می کند، یا گروهی از بچه ها برای او اسم گذاشته اند و مسخره اش می کنند! چه می کنید؟



تعداد بازديد : 24
نویسنده مسعود در پنجشنبه 08 مرداد 1394 | نظرات()

 

 با شروع مهر ماه، یکی از مشکلاتی که والدین با آن درگیر هستند مسأله خواب فرزندشان است.

 

چه‌هایی که در ایام تعطیلات تابستان عادت کرده‌اند که دیروقت بخوابند و صبح هر زمانی که خواستند بیدار شوند،

در هفته اول مهر ماه با چالشی جدی روبرو می‌شوند که اگر برای آن از هفته آخر شهریور برنامه‌ریزی نکرده باشند،

باعث افزایش تنش بین والدین و فرزندان می‌شود.

مشکلات خواب کودکان شامل:

- دیر خوابیدن آن ها

- دیر بیدار شدن و غرولندهای صبح‌گاهی می‌شود.

 

که به تفکیک در مورد هر کدام صحبت می‌کنیم.



تعداد بازديد : 35
نویسنده مسعود در یکشنبه 30 شهريور 1393 | نظرات()

 

با شروع سال تحصیلی، یکی دیگر از مشکلات والدین که تماشای بیش از اندازه تلویزیون و

تداخل آن با تکالیف مدرسه و خوابیدن، شروع می‌شود.

با توجه به اینکه بچه‌ها در ایام تعطیلات هیچ برنامه‌ای برای تماشای تلویزیون ندارند، خواهان

آن هستند که این روال را با شروع مدرسه ادامه بدهند.

در حقیقت ما می‌خواهیم الگوی غلطی که از تماشای تلویزیون به بچه‌ها داده‌ایم را در دوران

مدرسه اصلاح کنیم؛

 که اکثر اوقات نیز موفق نیستیم. زیراکه این الگو از اول که کودک پا به‌ دنیا نهاده باید پی‌ریزی

شود و در ایام تعطیل و غیرتعطیل، برنامه تماشای تلویزیون ادامه یابد.

در زیر با توجه به این مسأله نکاتی خدمت والدین ارائه می‌گردد.



تعداد بازديد : 13
نویسنده مسعود در شنبه 29 شهريور 1393 | نظرات()

 

 امروزه تعدادی از دانش آموزان در تحصیل شکست می خورند، عده ی بسیاری از محصولات

کوشا و شایسته تحت فشارهای بیش از حد موجود در مدارس، برای موفق شدن در امر

تحصیل علم و در مدارس عملکرد بدی از خود نشان می دهند، که آنها را از کار باز می دارد.

در این زمینه بسیاری از متخصصان بر این نظر معتقدند که آنچه که در مدارس وجود دارد،

آموزش و پرورش نیست.

 

هر چند در کشور ما، مدیران و معلمان عزیز تلاش زیادی برای رسیدن به شرایط ایده آل

آموزشی انجام می دهند؛ امّا به نظر می رسد که تقریباً مدارس ما از وضعیت ایده آل بسیار

دورند.

 



تعداد بازديد : 19
نویسنده مسعود در شنبه 29 شهريور 1393 | نظرات()

 

 

کاهش وحذف رفتار و اخلاق ناپسند دانش آموزان ، از جمله وظایف مهم معلمان و مدیران مدرسه به حساب می آید مسائل انضباطی دانش آموزان در کلاس درس و محیط آموزشگاه ، از جمله مسائلی هستند که برای مسئولان آموزشگاه نگرانی های عمده ای ایجاد می کند و وقت زیادی از آنان را به خود اختصاص می دهد .

 بعضی اوقات مسائل انضباطی به درجه ای از شدت و وخامت می رسند که بخش اعظم اوقات آموزشی معلمان ، صرف حل و فصل آنها می شود .

برآنیم تا در طی دو مقاله ، روشهای تغییر رفتار دانش آموزان را مورد بررسی قرار دهیم .

 

 

 


 

 

 

 



تعداد بازديد : 29
نویسنده مسعود در شنبه 29 شهريور 1393 | نظرات()

در مقاله ی قبل روش های غیرمستقیم کاهش یا حذف رفتارهای نامطلوب دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.حال در این مقاله ، به ذکر روش های مستقیم کاهش رفتار خواهیم پرداخت .همان طور که در مقاله ی قبل ذکر شد ، به باور روان شناسان ، بهتر آن است که  از روش های مستقیم دوری گزید ؛ اما  گاهی مواردی پیش می آید که مجبور به استفاده از روش های تنبیهی هستیم ، بدین منظور در این مقاله به ذکر این روش های مستقیم می پردازیم : 

 

 اولین روش را با ذکر یک مثال توضیح می دهیم : مادری که هربار با ریه کردن کودک ، او را بلند می کند و در آغوش می گیرد ، متوجه می شود که بر میزان گریه های کودک برای بغل شدن افزوده می شود . حال اگر مادر تصمیم بگیرد که چندین بار به گریه های کودک بی توجهی نشان دهد ، پس از گذشت زمان کوتاهی ، دیگر کودک به گریه کردن ادامه نخواهد داد .

کودک

 

این روش در موقعیت های تحصیلی کاربردهای فراوانی دارد. برای مثال ، معلمی که می بیند توجه بیش از حد او به منجر به لوس شدن یک دانش آموز شده است ، توجه خود را از او می گیرد و بدین طریق رفتار نامطلوب را در او خاموش می کند .



تعداد بازديد : 23
نویسنده مسعود در شنبه 29 شهريور 1393 | نظرات()

 خوشبخت یعنی بپذیری زندگی تو، مال توست و آزاد هستی تابا اعمالی که دوست داری آن را زندگی کنی. خوشبختی یعنی باور کنی که دیگران هم به اندازه تو امنیت، آرامش، محبت، عفو و آزادی نیاز دارند. خوشبختی یعنی کمی دلیرتر، مهربان تر، بخشنده تر، وفادار تر باشد. خوشبختی یعنی قلبی را نشکنی، دلی را نرنجانی، آبرویی را نریزی ودیگران از تو آسیبی نبینند. خوشبختی یعنی پذیرفتن این واقعیت که هیچ انسانی کامل نیست و انسان ممکنالخطاست. خوشبختی یعنی گذشته را ببخشی تا تجارب دردناک تکرارنگردند. خوشبختی یعنی شکرکنی که زنده ای، که احساس داری، که دوستت دارند، که عشقی در قلب داری و به یمن شاکر بودنت به هر آن چه آرزوی برحق دلت است، خواهی رسید. در روایتی از سعدی آمده است، به خاطر نداشتن کفش بسیار ناراحت بودم وازخداوند گله وشکایت می کردم، تا اینکه در شهر مردی را دیدم، که پانداشت، خجل شدم، دریافتم که ناسپاسی کردهام و بزرگترین نعمت خداوند یعنی سلامتی را فراموش کرده ام. می توان درباره ی احساس خوشبختی مدت های مدیدی اندیشید، بدون این که واقعا به یک نتیجه قطعی رسید. احساس شادی وخوشبختی، برداشتی ذهنی ودرونی است و عوامل متعددی در شکل دهی آن دخیل هستند که گاهی از کنترل ما خارج هستند. تجربه خوشبختی درنزد انسان ها متفاوت است هر کدام خوشبختی را با روش های مختلف و معانی متفاوت جستجو می کنند. بنا پارت معتقد بود که حتی شش روز خوش هم درزندگیش نداشته، در حالی که هلن کلر نابینا و کر و لال از زندگی احساس رضایت می کرد و می گفت: «زندگانی را بیش از حد تصورم زیبا یافتم» بزرگی می گوید: گاهی برای درک خوشبختی تنها کاری که باید بکنیم اندکی تامل و یه غبارروبی ساده از چشم هایی است که به رسم عادت، به سرعت وبه سادگی از نعمت های شگفت آور روزانه می گذشته.ما روزی واقعا احساس خوشبختی می کنیم که شب هنگام به این سوال جواب «نه» نداده باشیم،1) آیا من امروز روی تمام حوادث و اتفاقات روزمره کنجکاو بوده ام، روی هر آنچه روزگاری برایم به ارمغان آورده بود و یا ازمن طلب کرده بود؟2)  آیا من امروز را با خوشبختی و شور و شعف سپری کرده ام؟3)  آیا من روی هم رفته از امروزم راضی بودهام؟ درچنین شرایطی است که کشتی سفر وزندگی ما با احساس رضایت خاطر بامعنی سازنده ومفیدبه مقصد می رسد. ربابه درویش زاده  منبع: روزنامه ابتكار



تعداد بازديد : 10
نویسنده مسعود در سه شنبه 20 خرداد 1393 | نظرات()

اضطراب و دلهره پیش از امتحان، مسئله جدیدی نیست و تقریبا نمی‌توان برای از بین بردن نگرانی‌های قبل از امتحانات پایان ترم راه حلی پیدا کرد اما می‌توان با تدابیر خاصی این استرس را کم کرد.

کارشناسان معتقدند که مثلث والدین، دانش‌آموز و معلمان و مسئولان برگزاری امتحانات نقش مؤثری دارند که هر یک باید به خوبی نقش خود را ایفا کنند. پافشاری خانواده‌ها برای کسب نمره‌ای بیش از توان دانش‌آموزان تعادل ذهنی آنها را به هم می‌ریزد.

 محیط خانواده و مدرسه نباید ارزش‌گذاری دانش‌آموز از طریق نمره را به دانش‌آموز القا کند. برخی از معلمان کسب نمره متوسط توسط دانش‌آموزی را که با علاقه درس می‌خواند بسیار ارزشمندتر از نمرات عالی دانش‌آموزی می‌دانند که از ترس توبیخ شدن در مدرسه و خانه تلاش کند. باید فرهنگ ارجح بودن یادگیری بر کسب نمره در مدارس و خانواده‌ها نهادینه شود.

 آمادگی جسمی دانش‌آموز برای شرکت در جلسه امتحان به اندازه آمادگی روحی او اهمیت دارد. گرسنگی، خوردن غذاهای سنگین و حتی پوشیدن لباس‌هایی که نتواند دانش‌آموز را در مقابل سرما یا گرمای محل امتحان حفظ کند نیز در کاهش توان تحلیل علمی و به هم ریختن قوای ذهنی و افزایش استرس او در جلسه امتحان مؤثر است.

 

استرس افراد به‌طور معمول دارای منشا مشخصی است اما اضطراب، منبع مشخصی ندارد و در موقعیت امتحان دانش‌آموزان عباراتی مانند «نمی‌دانم چرا دلم آشوب است»، «می‌ترسم همه چیز یادم برود» و... را بر زبان می‌آورند. در نظام آموزشی حافظه مدار کشور ما دانش‌آموزان بر دانسته‌های خود تسلطی ندارند و این در حالی است که در بیشتر موارد امتحانی بر حفظیات آنان تأکید می‌شود و این امر عدم تسلط آنان را به‌دنبال دارد.

 

شکلک های محدثه



تعداد بازديد : 10
نویسنده مسعود در شنبه 27 ارديبهشت 1393 | نظرات()

مقدمه :

موقعيت وشرايط محيط آموزشي از جمله عواملي است که با انگيزش دانش آموزان ارتباط نزديک دارد. معلم مهمترين نقش را در آموزشگاه ايفا مي کند و چگونگي عملکرد دانش آموز به رفتار معلم بستگي دارد. براي معلم انگيزش دانش آموز به اين سبب که هم در حکم هدف و هم به منزله ي وسيله ي پيشرفت هاي بعدي در ساير زمينه هاي تربيتي است اهميت زيادي دارد. معلمان مي توانند از منابع و راههايي که انگيزش از طريق آنها افزايش مي يابد استفاده کنند.

اگرچه در بيشتر کلاسهاي درس مي توانيم هم انگيزش بيروني و هم انگيزش دروني را مشاهده کنيم, اما وجه غالب با انگيزش بيروني است. البته نشانه هاي انگيزش دروني نيز در مدارس يافت مي شود. دانش آموزان مي توانند داراي انگيزه دروني باشند و معلمان هم­مي بايد درکنار انگيزش بيروني به انگيزش دروني توجه کنند . لازم است تا ميان اين دو تعادل و توازني ايجاد گردد و دانش آموزان بياموزند که چگونه قادرند از انگيزش بيروني به انگيزش دروني دست يابند .

بنابراين از آنجا که معلمان بايستي از راهبردهاي انگيزش بيروني و دروني آگاهي يافته و با ايجاد تعادل و توازن بين اين دو نوع انگيزش زمينه ي بهبود کيفيت آموزشي را فراهم نمايند , معاونت آموزش وپرورش عمومي سازمان با اجراي طرح تلاش آفرين و ارائه راهکارهاي اجرايي در نظر دارد در زمينه ي افزايش انگيزش در دانش آموزان برنامه هاي زير را به اجرا در آورد به منظور آشنايي همکاران محترم با انواع انگيزش ابتدا به تعريف هر يک از آنها پرداخته و سپس توضيحات لازم در زمينه ي شيوه ي اجرايي طرح ها و راهکارها ارائه خواهد شد .



تعداد بازديد : 21
نویسنده مسعود در شنبه 27 ارديبهشت 1393 | نظرات()

بيشتر گناهان يك جوان ناشي از بر افروختگي نيروي شهوت در او است. دين داري و معنويت تا حدود زيادي انسان را از آلودگي حفظ مي كند، ولي در هر صورت انسان داراي غرايزي است كه اگر به موقع و به صورت صحيح ارضا نشود، سلامتي بدني و رواني و حالت هاي معنوي انسان را نيز دچار چالش خواهد ساخت. نيروي غريزه در انسان به قدري قوي است كه گاهي باعث شكسته شدن مقاومت افرادي مي شود كه به علم و عمل مشهور عام و خاص بوده اند. بايد سعي كنيد هر چه زودتر پاسخ منطقي و مناسبي براي تامين نيازهاي طبيعي و غرايز داشته باشيد و زمينه ازدواج خود را به هر صورت كه ممكن باشد، فراهم سازيد. بهترين و اساسي ترين راهكار كنترل شهوت و ترك گناه ازدواج است. اگر ازدواج به هيچ و جه مقدور نيست، در اين صورت چاره اي جز استفاده از روش هاي كنترلي و پيشگيري هايي كه گفته مي شود نيست، اما بايد بدانيد كه اين روش ها نيز تا حدودي مي تواند اين نيروي بسيار قوي را كنترل و مهار كنند و راهكار اصلي همان است كه گفته شد.



تعداد بازديد : 15
نویسنده مسعود در شنبه 27 ارديبهشت 1393 | نظرات()

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
شهید شاخص 96

در مسیر روشن

موضوعات مطالب
آرشیو مطالب
پیوندهای وبگاه
طراح قالب
ثامن تم